Gada sākumā Jūrmalas pilsēta piedalās četrās starptautiskās tūrisma izstādēs: Somijā, Lietuvā, Igaunijā un nupat arī pašu mājās – izstādē un gadatirgū “Balttour 2019” izstāžu centrā Ķīpsalā, Rīgā. Dalība starptautiskās izstādēs ir viena no Jūrmalas pilsētas tūrisma mārketinga aktivitātēm potenciālo viesu ieinteresēšanai.

image

Kūrortpilsēta izstādē “Balttour 2019”

Tūrisma izstādē “Balttour 2019”, kas no 1. līdz 3. februārim norisinājās izstāžu centrā “Ķīpsala”, Jūrmalas pilsēta izstādes apmeklētājus iepazīstināja ar jaunākajiem atpūtas un veselības atjaunošanas piedāvājumiem un sadarbībā ar Ķemeru Nacionālā parka dabas izglītības centru “Meža māja” un izklaides un izglītības centru “Korso brīnumi” piedāvāja dažādas izzinošas aktivitātes.

Jūrmalas stendā apmeklētāji varēja piedalīties spēlē “Cik labi tu pazīsti Jūrmalu”, bija arī iespēja doties virtuālā pastaigā ar virtuālās realitātes brillēm un apskatīt Jūrmalas ainavas dažādos gadalaikos. Ķemeru Nacionālā parka dabas izglītības centrs “Meža māja” piedāvāja izglītojošas spēles bērniem par dabas tēmu, iepazīstinot ar parka teritorijā dzīvojošiem putniem un retiem augiem. Savukārt izklaides un izglītības centrs “Korso brīnumi”, atklājot tikai dažas no savām centrā piedāvātajām aktivitātēm, aicināja uzspēlēt gaisa hokeju un izbraukt ar greizo riteni.

Visās izstādes dienās norisinājās dažādas aktivitātes un konkursi, kuros varēja piedalīties ikviens izstādes apmeklētājs un laimēt Jūrmalas pilsētas un uzņēmēju balvas.

Darbu Jūrmalas stendā palīdzēja organizēt jaunieši no Jūrmalas Bērnu un jauniešu interešu centra un Bulduru Dārzkopības vidusskolas Tūrisma un viesmīlības katedras studenti, praksē gūstot iespēju izzināt vienu no tūrisma mārketinga instrumentiem – dalību tūrisma izstādē.

Paldies Jūrmalas uzņēmējam SIA “JLD” un Bulduru Dārzkopības vidusskolai par atsaucību un palīdzību Jūrmalas pilsētas stenda noformējuma veidošanā!

 

Pieaug biznesa konferenču tūrisms

Saskaņā ar Centrālās statistikas pārvaldes datiem tūristi no Latvijas Jūrmalā veido lielāko daļu viesu – aptuveni 35% no kopējā atpūtnieku skaita, kas nakšņojuši Jūrmalas viesnīcās, ir no Latvijas.

“Tūristi no Latvijas izsenis ir iecienījuši Jūrmalu, pavadot kūrortpilsētā gan ziemas brīvdienas, gan atvaļinājumu vasarā. Tāpat Jūrmala kļūst par arvien iecienītāku vietu biznesa konferenču un saviesīgu pasākumu rīkošanai, kur jūras tuvums, svaigais jūras gaiss un koka arhitektūras šarms ļauj gan radoši strādāt, gan izbaudīt atpūtu,” saka Aleksandra Stramkale, Jūrmalas pilsētas domes Tūrisma informācijas centra vadītāja.

 

Tūristus piesaista uzņēmēju piedāvājums

Izstādē “Balttour” atsevišķos stendos piedalījās arī Jūrmalas lielākās kūrortviesnīcas “Baltic Beach Hotel & Spa”, “Hotel Jūrmala Spa”, “Lielupe Hotel by SemaraH”, “Pegasa pils”, sanatorija “Jantarnij bereg” un kūrorta rehabilitācijas centrs “Jaunķemeri”. Kūrorta ārstniecības pakalpojumu sniedzēji iepazīstināja ar ārstniecības programmām un rehabilitācijas kursiem, Jūrmalas dziednieciskajiem resursiem un to pozitīvo iedarbību uz cilvēka organismu. Uzņēmēju stendos bija dažādi speciāli izstādei sagatavoti piedāvājumi par īpaši izdevīgām cenām. Tajos iekļauti gan ekskluzīvi spa piedāvājumi, gan dāvanu kartes nakšņošanai viesnīcās, sporta kompleksa, “Wellness” centra apmeklējums, atlaižu kuponi skaistumkopšanas procedūrām, atveseļošanas programmas un citi.

 

Uzrunā potenciālos tūristus citās valstīs

Piesaistot Eiropas Reģionālās attīstības fonda līdzfinansējumu konkurētspējas veicināšanai tūrismā, kūrortpilsēta šogad piedalīsies kopumā septiņās starptautiskās tūrisma izstādēs un gadatirgos – Somijā, Zviedrijā, Lielbritānijā, Lietuvā, Igaunijā un Izraēlā –, reklamējot Jūrmalu kā ģimenes brīvdienu, aktīvās atpūtas un atveseļošanās vietu jūras krastā ar daudzveidīgām kūrortārstniecības un spa procedūru iespējām.

No 8. līdz 10. februārim Jūrmalas tūrisma informācijas centrs kopā ar viesnīcu “Lielupe Hotel by SemaraH” un sanatoriju “Belorusija” piedalīsies starptautiskā tūrisma izstādē “Tourest 2019” Tallinā, Igaunijā. Jūrmalas uzņēmēji apmeklētājus informēs par īpašajiem piedāvājumiem, sniegtajiem pakalpojumiem un cenām, kā arī piedāvās tos iegādāties. Šogad Igaunijā tiks piedāvāti informatīvie materiāli par jaunu tūrisma produktu – pārgājienu maršrutu “Jūrtaka” gar Baltijas jūras piekrasti no Tallinas līdz Liepājai. Maršruts izveidots pārrobežu projektā, apvienojoties vairākiem partneriem no Igaunijas un Latvijas.

 

2018. gada pirmajos deviņos mēnešos Igaunija bija 4. vietā no kopējā tūristu skaita. Ik gadu pašvaldība sadarbībā ar tūrisma uzņēmējiem īsteno vairākas mārketinga aktivitātes, reklamējot atpūtu Jūrmalā Igaunijas plašsaziņas līdzekļos un interneta vietnēs.

 

No 17. līdz 20. janvārim Jūrmalas kūrortpilsētas piedāvājumi tika prezentēti starptautiskajā tūrisma izstādē “Matka Nordic Travel Fair 2019” Somijā, kas ir lielākā Ziemeļvalstu tūrisma izstāde. To ik gadu apmeklē ap 70 000 interesentu. Jūrmalas piedāvājums Somijā tika prezentēts apvienotajā Latvijas stendā kopā ar Rīgas Tūrisma attīstības biroju (“Live Rīga”) un Gaujas Nacionālā parka tūrisma biedrību.

Somijas tūristu skaits Jūrmalā 2018. gada pirmajos deviņos mēnešos pieaudzis par 14%. Somi Jūrmalā ierodas gan uz vairākām dienām, gan arī kā vienas dienas viesi, izbaudot pastaigu gar jūru, spa procedūras, pusdienas restorānā, apmeklējot muzejus, Dzintaru mežaparku vai “Līvu akvaparku”.

No 25. līdz 27. janvārim Jūrmalas pilsēta piedalījās starptautiskajā tūrisma izstādē “Adventur 2019” Viļņā, Lietuvā. Lietuvas tūristi ir otra lielākā Jūrmalas viesu daļa – 12% no kopējā ārvalstu tūristu skaita Jūrmalā. Apmeklējot Jūrmalu vasaras mēnešos, kā naktsmītni lietuvieši visbiežāk izvēlas privātas viesu mājas un apartamentus.

 

Izstāžu stendos Somijā un Lietuvā Jūrmala apmeklētājiem piedāvāja bukletus par atpūtas un konferenču rīkošanas iespējām, veselības uzlabošanas piedāvājumu, lielākajiem 2019. gada pasākumiem kūrortpilsētā, kā arī caur virtuālās realitātes brillēm “apmeklēt” iecienītākos Jūrmalas tūrisma objektus. 

 

 

Jūrmalas uzņēmēji par izstādi "Balttour 2019"

Ar pārdošanas rezultātiem esam ļoti apmierināti

OĻEGS BĻINOVS, “Baltic Beach Hotel & SPA” pārdošanas direktors

Mūsu kūrortviesnīca izstādes apmeklētājiem piedāvāja iegādāties dāvanu kartes ar ekskluzīviem spa piedāvājumiem, sākot no 20 eiro personai, ieskaitot brokastis un ūdens relaksācijas centra “The Garden” vai pirts kompleksa “The Banya” apmeklējumu. Tie, kuri vēlas pavadīt Jūrmalā ilgāku laiku, varēja iegādāties dāvanu kartes nakšņošanai, sākot no 75 eiro diviem cilvēkiem, ieskaitot nakšņošanu, brokastis un sporta kompleksa apmeklējumu.

Izstādē piedalāmies katru gadu, lai reklamētu savu piedāvājumu vietējiem klientiem. Šajā izstādē mums veicās ļoti labi, esam ļoti apmierināti par rezultātiem – salīdzinājumā ar pagājušo gadu esam pārdevuši reizes trīs vairāk. Interese pārsvarā bija par izmitināšanu un speciālajiem spa piedāvājumiem, kā arī īpašajiem Valentīndienas piedāvājumiem. 

 

Vairāk izvēlas piedāvājumus nedēļas nogalei

KRISTĪNE ŠTĀLA-BULA, “Hotel Jūrmala Spa” Pārdošanas un mārketinga nodaļas vadītāja

Izstādē “Balttour” piedalāmies katru gadu. Ārpus aktīvās vasaras sezonas par izdevīgākām cenām pārdodam dāvanu kartes nakšņošanai, un mūsu pastāvīgie apmeklētāji to jau zina, tāpēc nāk uz mūsu stendu ar konkrētu mērķi.

Dāvanu kartes piedāvājumā līdz ar nakšņošanu ir iekļautas brokastis, labjūtes centra apmeklējums un divas spa procedūras. Jāsaka, vislabāk veicās 2018. gadā, kad sasniedzām ļoti labus pārdošanas rezultātus. Šogad jūtams kritums – ievērojami mazāk apmeklētāju visās trīs izstādes dienās, nekā tas bija iepriekšējos gados. Salīdzinājumā ar pagājušo gadu dāvanu karšu pārdošana samazinājusies apmēram par 20%, taču kopumā rezultātus varam vērtēt kā labus. Izstādē piedāvājām arī atlaižu kuponus skaistumkopšanas un spa procedūrām, par ko apmeklētājiem, protams, bija interese.

Zemajā sezonā, kas ilgst no septembra līdz maijam, vietējie Latvijas iedzīvotāji veido 50% no kopējo viesu skaita. Jūrmala ir ļoti labs risinājums īsai atpūtai, nekur tālu nedodoties. Tāpēc vietējie Latvijas iedzīvotāji labprāt izvēlas viesnīcu “Hotel Jūrmala Spa” savai nedēļas nogales atpūtai divatā vai kopā ar bērniem. Tas, kas visvairāk piesaista viesus, viennozīmīgi ir mūsu saunu un baseinu centrs “Wellness Oasis” ar sešām dažādām saunām, trīs dažādu temperatūru baseiniem un burbuļvannām. Centrs pavisam nesen tika remontēts un ir kļuvis mūsdienīgāks, vienlaikus papildus piedāvājot saunu, īpaši paredzētu bērniem, un nelielu baseiniņu, kur var plunčāties paši mazākie apmeklētāji.

Šobrīd viesnīcas rekonstrukcija tiek turpināta, renovējam viesnīcas galveno reģistratūru, pēc tam plānā ir remonts restorānā un nākamā gada sākumā tiks sākta arī numuru rekonstrukcija. 

 

Gaisotne izstādē – pozitīva

SABĪNE SALMANE, KRC “Jaunķemeri” sabiedrisko attiecību speciāliste 

Kūrorta rehabilitācijas centrs “Jaunķemeri” izstādē iepazīstināja ar medicīniskās rehabilitācijas iespējām un centrā pieejamajām veselības veicināšanas programmām, kā arī ar rehabilitācijas centra dziednieciskajiem resursiem un to pozitīvo iedarbību uz cilvēka organismu.

Izstādes laikā ar 10% atlaidi piedāvājām iegādāties medicīniskās rehabilitācijas kursu un veselības veicināšanas programmas; tāpat izstādes apmeklētāji varēja iegādāties 10 eiro vērtu kuponu, kuru būs iespēja izmantot vēlāk, saņemot atlaidi mūsu piedāvātajiem pakalpojumiem. Šie piedāvājumi bija pieejami tikai izstādes laikā. Apmeklētājiem bija interese arī par mūsu produktu – ārstnieciskajām dūņām, ko varēja iegādāties turpat izstādē, fasētas plastmasas spainīšos, kopā ar aprakstu par to labvēlīgo ietekmi uz organismu un pamācību to lietošanai mājas apstākļos.

Jāsaka, ka šogad izstādē gan dalībnieku, gan apmeklētāju bija mazāk nekā iepriekšējos gados, taču, neskatoties uz to, izstādē kā allaž virmoja pozitīva atmosfēra.