Muzejpedagoģiskā programma KRĀSU PRIEKS VALDA BUŠA MĀKSLĀ

Mērķauditorija: skolēni (1.–6.klase), bērni vecumā no 4.–6.g., citi interesenti

Norises valoda: latviešu, angļu

Norises ilgums: 60–90 minūtes

Norises laiks: pēc iepriekšējas vienošanās

Norises vieta: Bulduru Izstāžu nams (Muižas iela 6). Labos laikapstākļos – āra nodarbības (pavasara beigās, vasarā, rudens sākumā)

Norises cena grupai līdz 25 personām – 20 eiro.

Iepriekšēja pieteikšanās, zvanot muzejpedagoģei Kenetai Krauzei pa tālr. +371 29328582 vai rakstot e-pastā keneta.krauze@jurmala.lv

Muzejpedagoģiskā programma “Krāsu prieks” ir programma, kurā dalībniekiem ir iespēja uzzināt par vienu no spilgtākajiem latviešu mūsdienu ainavistiem, kurš apveltīts ar izcilu kompozīcijas un krāsu izjūtu – Valdi Bušu. Iepazīt viņa dzīves un mākslas ceļa gaitas, kā arī pašiem paust savas pozitīvās emocijas, iesaistoties un veicot radošu uzdevumu.

Uzdevumi pielāgoti katras klases plānotajiem  sasniedzamajiem rezultātiem kultūras izpratnes un pašizpausmes mākslā mācību jomai (vizuālā māksla, mūzika, dabaszinības). Visi nepieciešamie materiāli tiks nodrošināti.

Es krāsā meklēju harmoniju, un šajā krāsu priekā top glezna. Tai jābūt dzīvību apliecinošai, jo es pasaulē gribu sastapt tikai labo.”/ V. Bušs.

Uzdevumi:

Bērniem vecumā no 4.6. gadiem

  • Kopā mācīties krāsas, krāsu apli – pamatkrāsas, sekundārās krāsas, formas, līnijas, atrast tās V. Buša mākslā un arī mācēt sajaukt pamatkrāsas, radot sekundārās krāsas; gleznas salikšana no daļām (vai puzle), skatoties uz reālo mākslas darbu u.c.

1. klasei – divi uzdevumu varianti (pēc skolotāja izvēles):

  • Vienojoties ar klases biedriem, kopīgi gleznot mākslas darbu, iedvesmojoties no V. Buša mākslas.
  • Gleznot savu pašportretu, izmantojot dažādus vizuālās izteiksmes līdzekļus – līniju, laukumu, krāsu, formu, ritmu u.c.

2. klasei – divi uzdevumu varianti (pēc skolotāja izvēles):

  • Gleznot ainavu ar kādu konkrētu noskaņu, katrs izmanto vienu paņēmienu, ko ieraudzījis, pētot V. Buša mākslas darbus.
  • Pēta mākslas muzejā vai izstāžu zālē redzamo ekspozīciju. Meklē ierosmes avotus mākslas darbos, vēro un runā par krāsu kā vizuālu vērtību. Detalizēti vēro izvēlētos mākslas darbus, pēta krāsas, līnijas, formas, siluetus un vidi tajos. Zīmē un skicē izvēlētos mākslas darbus.

3. klasei – divi uzdevumu varianti (pēc skolotāja izvēles):

  • Izvēlēties vienu krāsu un gleznot mākslas darbu šīs krāsas dažādās nokrāsās, iedvesmojoties no V. Buša mākslas darbiem, dabas.
  • Radīt savu mākslas darbu, klausoties skaņdarbus, kuri iedvesmoja saistās V. Bušu (Bēthovens, Bahs).

4. klasei – novērot, kādi simboli parādās V. Buša darbos, radīt savu simbolu, vispirms skicējot, tad to izstrādājot ar pasteļa krītiņiem.

5. klasei – izpēta V. Buša mākslu, attieksmi pret dabu, iedvesmojas no mākslinieka darbiem, rada savu mākslas darbu, izmantojot dabas materiālus, kombinējot tos (atspiešana, kolāža u.tml.).

6. klasei – divi uzdevumu varianti (pēc skolotāja izvēles):

  • Glezno kluso dabu un rezultātā grupā vai pārī apspriež, vai ir izmantoti visi iepriekš kopīgi izstrādātie kritēriji. Paši uzstāda klusās dabas uzstādījumu.
  • Spēles veidā (Zoom) – pareizā secībā saliek iedalītos fotogrāfiju fragmentus un izveido vienu kopēju attēlu (no tuvplāna uz tālāku kopskatu), izdomā katram attēlam savu teikumu, lai kopā veidotu stāstu.

Programma iekļauta kultūrizglītības programmas “Latvijas skolas soma” saturā.