Ik gadu SIA “Jūrmalas autobusu satiksme” (JAS) veic pasažieru aptauju, lai uzzinātu viedokli par jau esošajiem un jauniem pakalpojumu veidiem, ko uzņēmums piedāvā jūrmalniekiem. Kopumā aptaujā piedalījās 1500 respondentu.
Šī gada pavasarī JAS Jūrmalas iedzīvotājiem piedāvāja jaunu pakalpojumu veidu – mobilo lietotni “Jūrmalas autobusu satiksme”, kurā ikviens var sekot līdzi transporta atrašanās vietai reālā laikā, redzēt pēc cik minūtēm autobuss būs pieturā, kā arī apskatīt tuvākos reisus viedtālruņos u.c. viedierīcēs. 58% pasažieri, plānojot braucienu ar sabiedrisko transportu, izmanto mobilo lietotni un atzīst, ka tā ir ļoti ērta, 25% norādījuši, ka nav informēti par šo jaunumu, daļa minēja, ka nevēlas to izmantot, jo nav nepieciešamības vai nav atbilstošs tālrunis.
Vislielākā pasažieru plūsma ir rīta stundās laika posmā no plkst. 7:00-8:00 un vakarā no plkst. 16:00-18:00 (19%). Biežākie iemesli, kāpēc izmanto JAS pakalpojumus, ir došanās uz/no darbu, skolām, attiecīgi (38%) un (23%), pēc tam seko veikalu apmeklējumi (10%), ārstniecības iestāžu apmeklējumi (8%) un 7% brauc, jo sabiedriskais transports jūrmalniekiem ir bez maksas.
Kopš 2017. gada JAS pasažieriem ir pieejams bezmaksas informatīvais tālrunis, kas strādā 24/7, un zvanu centra operatori sniedz informāciju par maršrutiem, kustību sarakstiem u.c. aktuālo informāciju. 59% respondentu atbildēja, ka neizmanto šo pakalpojumu, jo visu nepieciešamo informāciju iegūst JAS interneta mājas lapā un uzņēmuma sociālajos tīklos – Facebook un Twitter. Tikai 26% zvana, lai uzzinātu informāciju par kustības sarakstiem vai veiktajām izmaiņām.
Vērtējumā par autobusu tehnisko kvalitāti un servisu (autobusu tīrība salonā un no ārpuses, ērti sēdekļi, bezvada internets, gaisa kondicionēšanas sistēma) piecu baļļu skalā 5 – izcili, 1- ļoti slikti.
87% pasažieri vērtē kā labu un 11% - apmierinoši. 2018. gada sākumā Eiropas Savienības (ES) Kohēzijas Fonda (KF) projekta ietvaros JAS iegādājās 14 jaunus “Isuzu” pilsētas tipa autobusus, kuru dzinēji darbojas ar dīzeļdegvielu atbilstoši „Euro 6” standarta maksimālai pieļaujamai emisijai. Kopējās projekta izmaksas sastāda 3 100 000,00 EUR, no kurām ES KF līdzfinansējums ir 1 274 000,00 EUR apmērā un JAS - 1 826 000,00 EUR.
Savukārt vērtējot JAS autobusu vadītāju apkalpošanas kultūru – braukšanas stilu, apģērbu, apkalpošanu un attieksmi pret pasažieriem, 80% aptaujāto uzskata, ka tā ir laba un 20% - apmierinoša.
Par “Jūrmalas autobusu satiksme”
2018. gadā SIA “Jūrmalas autobusu satiksme” pilsētas nozīmes maršrutos pārvadāja 3 424 591 pasažieru, kas ir par 10% vairāk nekā 2017. gadā – 3 101 451.