Pašvaldība Sabiedrība
vizuālis

Sabiedriskās domas pētījumu centra “SKDS” veiktajā 2022. gada Jūrmalas iedzīvotāju aptaujā, novērtējot dzīves vidi un pakalpojumu pieejamību, 87% jūrmalnieku norādījuši, ka viņi ir apmierināti ar dzīvi Jūrmalā. Jūrmalas pašvaldības darbu pozitīvi novērtējuši 70% iedzīvotāju, kas ir augstākais pašvaldības darba vērtējums pēdējo 22 gadu laikā un par 9% augstāks vērtējums nekā 2020. gadā.

Pašvaldība ik pēc diviem gadiem veic visaptverošu iedzīvotāju aptauju par pašvaldības darba jautājumiem, lai noskaidrotu iedzīvotāju viedokli, vērtējumu un ieteikumus tādās pašvaldības darba jomās kā pilsētas apsaimniekošana un labiekārtošana, kultūras, sporta un veselīga dzīvesveida veicināšana, sabiedrības līdzdalības iespējas lēmumu pieņemšanā pašvaldībā un citās pilsētas dzīves norisēs. Iedzīvotāju vērtējums pašvaldībai norāda, kurām jomām jāvelta vairāk uzmanības, un palīdz noteikt veicamo darbu prioritātes.

Infografika

Pilsētas labiekārtošana – iedzīvotājiem būtiskākais un atzinīgāk vērtētais darbs

2022. gadā pieaudzis iedzīvotāju vērtējums pilsētas labiekārtošanas jomā (ielu remonti, Kauguru parka ierīkošana, bērnu rotaļu laukumu uzturēšana, pilsētas tīrība, apzaļumošana u. tml.): šajā jomā paveikto kā labāko pašvaldības darbu norādīja 56% iedzīvotāju. 34% iedzīvotāju min, ka sociālo problēmu risināšana (bezmaksas sabiedriskais transports, palīdzība ģimenēm ar bērniem, atbalsts veciem cilvēkiem u. tml.) atzīmējama kā viens no trim labākajiem pašvaldības paveiktajiem darbiem.

Kā vissvarīgāko darbu, ko iedzīvotāji sagaida no pašvaldības, iedzīvotāji min ielu, ceļu un ietvju remontdarbus. Raksturojot, kuriem Jūrmalas infrastruktūras aspektiem būtu jāpievērš lielāka uzmanība, pēc aptaujas secināms, ka tie ir: gājējiem domātā ielu infrastruktūra (ar to apmierināti 64,4% iedzīvotāju), transportam domātā ielu infrastruktūra (ar to apmierināti 62,5%), sabiedrisko tualešu skaits, autostāvvietu daudzums, soliņu daudzums un atkritumu urnu pieejamība.

Augstākā apmierinātība ar sabiedriskā transporta pakalpojumiem un tīrību pilsētā

Vērtējot dažādas pašvaldības darba un pakalpojumu jomas, visaugstāko vērtējumu jūrmalnieki snieguši tīrībai pilsētā, ar to apmierināti kopumā 89,4% iedzīvotāju (4,2% pieaugums, salīdzinot ar 2020. gadu). Otra augstāk vērtētā joma ir pilsētas sabiedriskā transporta pakalpojumu pieejamība, ar ko apmierināti kopumā ir 86,3% iedzīvotāju (1,1% pieaugums kopš 2020. gada). Ar parku, skvēru un zaļo zonu uzturēšanu apmierināti 83,8%, augusi arī apmierinātība ar sabiedrisko kārtību un drošību – 82,5% (2020. gadā – 75%).

Infografika

Kultūra, izglītība, sports

Ar kultūras dzīvi un atpūtas pasākumiem Jūrmalā ir apmierināti 81,6% iedzīvotāju, kas ir par 6% vairāk nekā 2020. gadā, ar sporta dzīvi – 65,4% jūrmalnieku, kas ir par 3% vairāk nekā 2020. gadā. Izglītības kvalitāti Jūrmalas izglītības iestādēs kā labu vērtē 63,6% aptaujāto, pamatizglītības iestādēs – 61,2%, vispārējās izglītības iestādēs (10.–12. klase) – 55,1%.

Līdzdalības iespējas lēmumu pieņemšanā apmierina vairāk nekā trešdaļu aptaujāto

Gandrīz puse jūrmalnieku (49%) norāda, ka ir labi informēti par pašvaldības darbu. Trešdaļa (32%) iedzīvotāju norāda, ka viņus neinteresē pašvaldības darbs. Lielākā daļa (76,9%) norāda, ka informāciju par norisēm pašvaldībā un pilsētā iegūst pašvaldības informatīvajā izdevumā “Jūrmalas Avīze”, puse aptaujāto – tīmekļvietnē www.jurmala.lv, 36% – pašvaldības sociālajos tīklos. Salīdzinot ar iepriekšējiem gadiem, sociālo tīklu kā informācijas avota nozīme pieaug (no 14% 2016. gadā līdz 36% 2022. gadā).

Ar iedzīvotāju līdzdalības iespējām Jūrmalas domes lēmumu pieņemšanā (piedalīšanās publiskajās apspriešanās, iedzīvotāju konsultatīvajās padomēs, darba grupās u. c.) kopumā apmierināti 42% iedzīvotāju (2020. gadā – 35%), 17% neapmierina, 41,7% atzīmē, ka nezina.

Aptaujas dati līdzīgi kā citus gadus rāda, ka jūrmalnieku interese iesaistīties pašvaldības darbā joprojām ir zema, taču, salīdzinot 2020. gada un 2022. gada aptaujas rezultātus, vērojams neliels pieaugums. Kopumā tikai 10,1% aptaujāto ir piedalījušies kādā no sabiedriskajām apspriešanām, 2,9% apmeklējuši domes sēdes, 3,5% aptaujāto jūrmalnieku bijuši uz tikšanos ar domes priekšsēdētāju vai deputātiem un 12,3% apmeklējuši pašvaldības speciālistus viņu pieņemšanas laikā.

Pašvaldība aicina jūrmalniekus būt aktīvākiem un piedalīties sabiedriskajās apspriešanās, domes sēdēs, kas no šā gada ir vērojamas arī tiešraidē.

Par aptauju

Jūrmalas iedzīvotāju aptauju, veicot tiešas intervijas dzīvesvietās, veica sabiedriskās domas pētījumu centrs “SKDS”, 2022. gada septembrī un oktobrī aptaujājot ģenerālajam kopumam reprezentatīvu izlasi – 813 iedzīvotājus vecumā no 18 līdz 75 gadiem visās pilsētas apkaimēs.

Ar aptaujas rezultātiem pilnā apjomā var iepazīties:

Publikācija no Jūrmalas valstspilsētas pašvaldības izdevuma "Jūrmalas Avīze" Nr. 2/204, 10.02.2023.