Pašvaldība Sabiedrība
Infografika

Sabiedriskās domas pētījumu centra “SKDS” veiktajā 2024. gada Jūrmalas iedzīvotāju aptaujā, novērtējot dzīves vidi un pakalpojumu pieejamību, 90% jūrmalnieku norādījuši, ka viņi ir apmierināti ar dzīvi Jūrmalā. Pilsētas attīstību un izaugsmi pozitīvi novērtējuši 83% iedzīvotāju, savukārt ar pašvaldības darbu ir apmierināti 78% jūrmalnieku. Pašvaldības darba pozitīvais vērtējums turpina stabili pieaugt, sasniedzot augstāko vērtējumu pēdējo 25 gadu laikā.

Pašvaldība reizi divos gados veic iedzīvotāju aptauju, lai noskaidrotu jūrmalnieku viedokli un ieteikumus par būtiskākajām pašvaldības darbības jomām un pakalpojumiem. Iedzīvotāju vērtējums pašvaldībai ir būtisks, lai izvērtētu pašvaldības pakalpojumus un noteiktu veicamo darbu prioritātes atbilstoši iedzīvotāju vajadzībām.

90% jūrmalnieku apmierināti ar dzīvi Jūrmalā

2024. gada jūnijā un jūlijā veiktajā aptaujā vairākums iedzīvotāju (90%) norādīja, ka kopumā ir apmierināti ar dzīvi Jūrmalā; dzīve Jūrmalā neapmierina 6% aptaujāto. Salīdzinot pēdējos gados veikto aptauju datus, iedzīvotāju apmierinātība ar dzīvi Jūrmalā turpina pieaugt. Kā galvenos iemeslus apmierinātībai ar dzīvi Jūrmalā iedzīvotāji visbiežāk min apkārtējo vidi, dabu, klimatu, vides labiekārtotību, tostarp tīrību, kārtību un infrastruktūru pilsētā, kā arī atzinīgi tika vērtēts Jūrmalas domes un pašvaldības darbs. Kā  pašvaldības labākos paveiktos darbus pēdējo trīs gadu laikā jūrmalnieki visbiežāk ir minējuši ar sociālo jomu saistītas aktivitātes, tostarp bezmaksas sabiedrisko transportu, palīdzību ģimenēm ar bērniem un atbalstu vecāka gadagājuma cilvēkiem, kā arī atzinīgi novērtējuši pilsētas labiekārtošanu. Kā svarīgākie darbi, kuriem pašvaldībai būtu jāpievērš uzmanība, tika minēti ar pilsētas labiekārtošanu saistītie jautājumi – ielu un ietvju remonti, dzelzceļa pāreju uzlabošana, pludmales un peldvietu labiekārtošana, pamesto ēku un graustu sakārtošana.

Infografika

Visaugstāk vērtētais – bezmaksas vilciens

Aptaujā iedzīvotāji arī novērtēja savu apmierinātību ar dažādiem pašvaldības sniegtajiem pakalpojumiem un sadzīves jomām. Visbiežāk jūrmalnieki izrādīja apmierinātību ar bezmaksas vilcienu deklarētajiem iedzīvotājiem (apmierināti 95%), ar parku, skvēru, zaļo zonu uzturēšanu (93%) un pilsētas sabiedriskā transporta pakalpojumu pieejamību Jūrmalas robežās (92%). Vairāk nekā 80% aptaujāto iedzīvotāju bija apmierināti ar tīrību pilsētā, ūdensapgādes un kanalizācijas pakalpojumiem, kultūras dzīves un izklaides iespējām, sabiedrisko kārtību un drošību, kultūras iestāžu infrastruktūru Jūrmalā, pilsētas apgaismojumu. Vērtējot sporta dzīvi Jūrmalā, 75% bija apmierināti ar iedzīvotāju veselīga dzīvesveida un sporta nodarbību pieejamību, 73% – ar sporta infrastruktūru Jūrmalā, bet 45% – ar tās pieejamību cilvēkiem ar īpašām vajadzībām. Vērojams, ka 2024. gadā lielākā daļa jomu ir vērtētas atzinīgāk nekā pirms diviem gadiem.

Pieaug apmierinātība ar visiem izglītības veidiem

Ar izglītības kvalitāti Jūrmalas izglītības iestādēs apmierināti ir 72% aptaujāto jūrmalnieku, kuru bērni iegūst pamata vai vidējo izglītību Jūrmalā. Vērtējot skolu un bērnudārzu uzturēšanu (infrastruktūra, ēdināšana u. tml.), vairāk nekā 80% no aptaujātajiem, kuru bērni iegūst pirmsskolas, pamata vai vidējo izglītību Jūrmalā, bija apmierināti ar šo jomu; 76% norādīja, ka Jūrmalā ir labas iespējas iegūt pamatizglītību, tāpat 76% – ka ir labas iespējas iegūt pirmsskolas izglītību, 73% atzinīgi vērtēja iespējas iegūt vispārējo vidējo izglītību, 71% – labas iespējas bērniem apmeklēt dažādas interešu izglītības nodarbības (pulciņus), bet 71% – iespējas bērniem iegūt profesionālās ievirzes izglītību (mūzikas, sporta, mākslas skola). Šogad visus izglītības veidus jūrmalnieki ir novērtējuši atzinīgāk nekā pirms diviem gadiem.

Atzinīgāk vērtētās pašvaldības iestādes

Lūgti novērtēt pašvaldības iestāžu un struktūrvienību darbu, visatzinīgāk Jūrmalas iedzīvotāji novērtējuši pašvaldības Apmeklētāju apkalpošanas centru, SIA “Jūrmalas slimnīca”, Jūrmalas muzeja un tā filiāļu, Jūrmalas Kultūras centra (Majoros un Kauguros), SIA “Jūrmalas ūdens”, Jūrmalas Centrālās bibliotēkas un tās filiāļu, pašvaldības SIA “Kauguru Veselības centrs” un Jūrmalas pašvaldības policijas darbu. Salīdzinājumā ar 2022. gadu šogad jūrmalnieku vērtējums ir atzinīgāks par visām pašvaldības iestādēm. Iespējas sazināties ar pašvaldību un tās pārstāvjiem atzinīgi novērtējuši 68% iedzīvotāju, bet kritisku vērtējumu sniedza 6% aptaujāto.

Infografika

Svarīgākais informācijas avots – “Jūrmalas Avīze”

Kā galveno informācijas avotu par Jūrmalas pašvaldības darbību jūrmalnieki ir atzinuši pašvaldības informatīvo izdevumu “Jūrmalas Avīze” (85%). Nedaudz vairāk nekā puse aptaujāto informācijas iegūšanai izmanto Jūrmalas pašvaldības oficiālo tīmekļvietni www.jurmala.lv. Arvien vairāk kā informācijas avoti tiek novērtēti Jūrmalas pašvaldības konti sociālajos tīklos “Facebook”, “Instagram” un “X” (“Twitter”).

Par aptauju

Jūrmalas iedzīvotāju aptauju, veicot tiešas intervijas dzīvesvietās, veica sabiedriskās domas pētījumu centrs “SKDS”, 2024. gada jūnijā un jūlijā aptaujājot 804 iedzīvotājus vecumā no 18 līdz 75 gadiem visās pilsētas apkaimēs.

Ar aptaujas rezultātiem pilnā apjomā var iepazīties: