Sociālais atbalsts un veselība

Jūrmalas pilsētas domes 2020. gada 18. jūnija saistošie noteikumi Nr. 16 “Par pakalpojumiem Jūrmalas pilsētas pašvaldībā” nosaka jaunu sociālo pakalpojumu saņemšanas un to finansēšanas kārtību. Būtiskas izmaiņas skar īslaicīgu sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas pakalpojumu institūcijā pieaugušajiem, kuru nodrošina "PSIA “Veselības un sociālās aprūpes centrs Sloka”.

Iepriekšējie noteikumi paredzēja divus pakalpojuma veidus: īslaicīga sociālā aprūpe un sociālā rehabilitācija institūcijā – 90 dienas – un sociālās un veselības aprūpes pakalpojums institūcijā – 60 dienas. Jaunajos noteikumos abi pakalpojumi ir apvienoti vienā – īslaicīgs sociālās un veselības aprūpes pakalpojums institūcijā pilngadīgām personām, kurām vecuma, funkcionālu traucējumu vai veselības stāvokļa dēļ ir objektīvas grūtības nodrošināt savas pamatvajadzības un uzlabot vai atjaunot sociālo funkcionēšanu, kā arī saņemt atbalstu personas problēmu risināšanā, ja veselības stāvokļa vai funkcionālo traucējumu dēļ ir objektīvas grūtības saņemt ambulatorus veselības aprūpes pakalpojumus dzīvesvietā.

Jaunais pakalpojums ietver personas izmitināšanu 24 stundas diennaktī, sociālās aprūpes pakalpojumu pēc individuāla sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas plāna, ģimenes ārsta un citu speciālistu noteiktā ārstēšanas plāna izpildi, diennakts uzraudzību un individuālu atbalstu atbilstoši nepieciešamībai, sociālā darba speciālistu pakalpojumus un konsultācijas atbilstoši personas vajadzībām, palīdzību pašaprūpē, kognitīvo spēju uzturēšanu vai attīstīšanu, prasmju un kustību attīstību veicinošas nodarbības, darba prasmju saglabāšanu, atjaunošanu vai apgūšanu personām darbaspējas vecumā.

Lai saņemtu pakalpojumu, persona vai tās pārstāvis Labklājības pārvaldē iesniedz iesniegumu ar lūgumu piešķirt pakalpojumu un personas sociālo problēmu aprakstu ar pamatojumu pakalpojuma saņemšanas nepieciešamībai. Papildus jāiesniedz ģimenes ārsta vai ārsta speciālista izziņa, kurā norādīts ārstēšanas plāns. Ja pakalpojumu vēlas saņemt persona ar garīga rakstura traucējumiem, jāiesniedz psihiatra atzinums par personas psihisko veselību un speciālo (psihiatrisko) kontrindikāciju neesamību pakalpojuma saņemšanai. Nepieciešamības gadījumā pēc Labklājības pārvaldes pieprasījuma jāiesniedz citi dokumenti, ja tie nepieciešami lēmuma pieņemšanai.

Ja personai ir tiesības saņemt pakalpojumu, Labklājības pārvalde piešķir pakalpojumu līdz 60 kalendārajām dienām. Pakalpojuma sniedzējs 10 darba dienas pirms šī termiņa beigām izvērtē nepieciešamību pagarināt personai sniegtā pakalpojuma termiņu un iesniedz Labklājības pārvaldē saistošajos noteikumos noteiktos dokumentus.

Pēc dokumentu saņemšanas Labklājības pārvalde lemj par pakalpojuma sniegšanas termiņa pagarināšanu līdz 90 kalendārajām dienām, ja personai ir noteiktas speciālas indikācijas pakalpojuma sniegšanas pagarināšanai. Līdz ar to pakalpojumu kopumā var saņemt līdz 150 kalendārajām dienām gadā, bet lēmumu par pakalpojuma piešķiršanu vai pagarināšanu pieņem tikai Labklājības pārvalde. Pakalpojumu finansē no pašvaldības budžeta līdzekļiem un personas līdzmaksājuma 4,50 eiro dienā par katru pakalpojuma sniedzēja institūcijā pavadīto dienu.

Informācija uzziņām Labklājības pārvaldē Talsu šosejā 31, k. 25; tālrunis 67767372. Pieņemšanas laiks Labklājības pārvaldē: pirmdienās plkst. 10.00–13.00, 14.00–16.00; otrdienās un ceturtdienās plkst. 10.00–13.00, 14.00–16.00.