Izglītība
Projekta dalībnieki

Pumpuru vidusskolas skolēniem un skolotājiem maijs bija aktīvs starptautiskās “Erasmus+” programmas pasākumu mēnesis – norisinājās darbs trīs programmas projektos.

Apgūst medijpratību

Projektā “Eiropas jaunieši Domā. Dara. Zina. Izvērtē” divi skolas pedagogi un seši skolēni piedalījās skolu apmaiņas partnerības projektā Ļubļanā (Slovēnija), kur apguva un pilnveidoja medijpratības prasmes, kā arī iepazina Slovēnijas vēsturisko mantojumu – stalaktītu un stalagmītu alas –  un nacionālo dārgumu – Krainas medus biti, kas ir vienīgā bišu suga Eiropā, kuru aizsargā likums.

Līdz ar Pumpuru vidusskolu projektā piedalās arī izglītības iestādes no Igaunijas, Vācijas un Somijas. Nākamajā mācību gadā plānoti pieredzes apmaiņas braucieni uz šīm valstīm. Ieguvumi no projekta ir ilgstoša sadraudzība ar mūsu partnervalstīm, tolerance pret dažādo un iespēja gan skolēniem, gan skolotājiem uzlabot svešvalodu un komunikācijas prasmes.

Iepazīst skolēnu parlamentu pieredzi

Projektu “Skolēnu parlaments – skolas darbības aktivizēšana, izmantojot skolēnu idejas, intereses un viņu aktīvu iesaistīšanos” Pumpuru vidusskolā realizē jau divus gadus, jūnijā projekta īstenošana tiks pabeigta. Projektā piedalās arī izglītības iestādes no Čehijas, Apvienotās Karalistes un Spānijas. Projekta mērķis ir iepazīt citu valstu skolēnu parlamentu darbu, veicināt sadarbību un komunikāciju, kā arī stiprināt tādu demokrātijas pamatvērtību izpratni jauniešos kā tolerance, tiesiskums, pilsoniskā līdzdalība, atbildīga pilsonība un iesaiste lēmumu pieņemšanā.

Maija pirmajā nedēļā desmit Pumpuru vidusskolas skolēni, skolas parlamenta pārstāvji, un četri skolotāji Valensijā (Spānijā) iepazina skolas parlamenta darbu. Projekta dalībnieki darba grupās izstrādāja un prezentēja savas idejas skolu darba uzlabošanai un balsoja par labāko projektu, tādējādi apgūstot visus parlamenta darba posmus. Dalībniekiem bija iespēja apmeklēt Valensijas parlamentu – reģiona pārvaldi, kur strādā 99 deputāti, – un iepazīt, kā organizēts tā darbs.

Skolēni un skolotāji guva jaunas idejas, kā uzlabot skolas parlamenta darbu, kā veicināt vēlmi iesaistīties skolēnu domes darbā. Dzīvojot vietējās ģimenēs, skolēniem bija iespēja labāk iepazīt vietējo kultūru un sadzīvi, kā arī uzlabot savas  komunikācijas un angļu valodas prasmes.

Maija beigās Pumpuru vidusskolas skolēnu dome virtuālā ekskursijā tiešsaistē projekta dalībvalstu pārstāvjus iepazīstināja ar savu skolu un Jūrmalu. Tiešsaistes video tika pārraidīta skolēnu domes pārstāvju tikšanās Jūrmalas domē ar domes priekšsēdētāja vietnieci Ritu Sproģi un domes deputāti, Izglītības komitejas priekšsēdētāju Irēnu Kausinieci. Mācīšanās platformā “Kahoot!” skolēni veidoja spēles par projekta dalībvalstīm.

Veicinās interesi par klimata pārmaiņām

Šajā gadā skola uzsāka “Erasmus+” programmas projektu “Ļauj man dzīvot, un es dzīvošu, un pasaule dzīvos”. Projekta mērķi ir iesaistīt skolēnus mācīšanās procesā starpnacionālā vidē par klimata pārmaiņām un globālo sasilšanu, atjaunojamiem resursiem, veidot bērnos interesi par dabas aizsardzību un apkārtējās vides saudzēšanu. Projektā piedalās arī izglītības iestādes no Itālijas, Rumānijas un  Turcijas.

Maija beigās četri sesto klašu skolēni un divas skolotājas devās uz Atēnām (Grieķijā), kur projekta dalībvalstu pārstāvji iepazīstināja ar savām nacionālajām vides aizsardzības stratēģijām, kā arī darbojās praktiski: veidoja dārziņus, stādīja kultūraugus un mācījās, kā atkārtoti izmantot vienreizlietojamos materiālus. Projekta turpinājumā nākamajā mācību gadā plānotas aktivitātes pārējās projekta dalībvalstīs, arī Latvijā.

Projektos iegūtās zināšanas un pieredze tiks nodota Pumpuru skolas skolēniem un skolotājiem.

Erasmus logo